tvättdag och chilldag.

Sov nästan 10 timmar inatt. Ställde klockan på nio imorse, hade nämligen gjort en deal med mig själv. Att om jag tog sovmorgon och därmed struntade i min endimföreläsning (som började 8) var jag tvungen att läsa igen det jag missat själv. Under förmiddagen. Sagt och gjort. Gick upp strax efter nio, utvilad, för en gångs skull. Gjorde därefter frukost och lite så. Vid 10 satte jag igång med matten och det tog nog inte mer än någon timme. Städade lite, fixade och trixade. 
 
Gick till skolan och lunchade med Matilda, Alex och Dag. Hade världens onödigaste (och tråkigaste) föreläsning om energibalanser mellan 13 och 15 och därefter segade vi igenom oss hela tre räknetal. Matilda och jag bestämde oss för att gå och prata strunt med Johanna istället så det gjorde vi.
 
Gick sedan hem från KC vid 5. Tittade på en väldigt bra intervju/samtal om feminism och genus (titta här!). Städade. Tvättade. Lagade varma mackor. Ebba tittade förbi för att prata strunt och lite mindre strunt. Tvättade lite mer. 
 
Nu har jag precis duschat och ska krypa ner i en renbäddad säng. Känslan av nytvättade lakan alltså. Oslagbar. Imorgon slutar jag jag vid 12 och då väntar ett kort möte med min phaddergrupp följt av ett IKEA-besök. På kvällen vankas det korridorsfest i min korridor. Pepppepp. På Lördag ska jag bruncha och sega, kanske träffa Maria och på kvällen ska jag på födelsedagsmiddag följt av fest hos bästa Marianne!
 
Älskar studentlivet denna vecka. Tänker mig att det är sådana här veckor alla studenter som inte är teknologer har. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0